tisdag 16 april 2013

Flickrummet.


Redan när jag bodde i mitt flickrum tyckte jag mycket om att pyssla och inreda. Det var något av det bästa att få sätta sin egen prägel med färg och form. Rummet började självfallet i flickigt rosa och när tonåren närmade sig målades det klassiskt tjejiga över med knalligt spygrönt och tapetserades sedan över med diverse planscher. Det dröjde dock inte allt för lång tid tills jag tröttnat på dessa kaotiskt skrikiga väggar och återgick till rosa, denna gången mer åt det laxiga hållet.

Sista ommålningen var min mest fantasifulla innan jag lämnade boet och jag minns att jag tyckte att det var väldigt vågat att ha en så mörkgrön fondvägg som spred ut sina blad över nästkommande väggar. Om jag bara visste vad som väntade några år senare..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar